Živimo u vremenu individualizma i najvećih mogućnosti u historiji da isti i izrazimo, podijelimo sa drugima i njime si pomognemo da se razlikujemo od drugih. Ako to prevedemo u tržni riječnik govorimo o personalnom ili osobnom brendingu. Ako razmislite, naše ime i prezime nam služi već kao sredstvo prepoznavanja. Od svakodnevnih formalnosti ta uloga se sada preselila i u radnu okolinu kao i dio namijenjen zabavi i opuštanju.A ako se fokusiramo na moderne društvene mreže i njihov uticaj na osobni brending, opazićemo da su naši profili na Facebook-u, koji su nekada služili samo za zabavu, sada postali i moguće poslovno sredstvo. Ono što je jednom bilo sredstvo zabave ili izražavanja interesa, sada može biti posao koji volimo, koji nas ispunjava i omogućava nam da budemo najbolja verzija sebe.

Bez obzira da li koristimo ime i prezime ili svoj brend nazovemo drugačije (kao naprimjer Glow Hunters) imamo mogućnost da ispričamo svoju priču, sastavljenu od naših interesa, stvari za kojim smo strastveni i da sve to podijelimo besplatno sa drugim ljudima.

Privlačenje interesovanja šire publike i stvaranje imena-brenda nije nikada bilo lakše. Nekada nam je za to isto trebala saradnja sa novinarima, morali bi plaćati reklame, zvati ljude nedeljom na kućni telefon da se predstavimo ili odradimo neku anketu…sada kada objavimo nešto na Facebook-u ili Instagramu, ako za to postoji interes jednostavno nalazi put do publike.

Naravno, sve ove mogućnosti ne znače i da je sve to jednostavno napraviti. Ne smijemo zaboraviti da svi drugi ljudi imaju iste mogućnosti i da je na trgu jako puno “buke” kroz koju se treba probiti svojim jedinstvenim glasom. Ali ipak ako se osvrnemo vidjećemo da nam je za istu stvar nekada trebao novac…da pobijedimo istu tu konkurenciju o kojoj govorimo i sada. Da finasiramo reklame i lobiranje….mada toga ima i sada, bez sumnje su naše kompetitivne prednosti generalno puno bolje nego li naših predaka.

Ako se pitate da li je izgradnja osobnog brenda prijeko potrebna, rekla bih vam da je moje mišljenje da jeste i da će sve više biti. Ipak, ako ste više tip osobe koja voli da ostane anonimna, da svoje interese sačuva za sebe i najuži krug nema ništa loše u tome, sve dok vas to usrećuje. Ali za sve ostale koji imaju potrebu da nešto kažu i pokažu svijetu mogućnosti nikada nije bilo više.

Većina ljudi ima pristup internetu u ovom dijelu svijeta i ima manje više pristojan telefon i kameru – to je sve što je potrebno! Toliko puta se dokazalo da savršene fotografije neće privući ljude. Ljude privlače samo dobre priče. Nešto s čime se mogu poistovjetiti, bilo kroz dodanu vrijednost koju stvarate bilo kroz smijeh i zabavu.

Osobni brending znači da u svemu što radite možete ostati svoji a činjenica da je toliko ljudi na internetu dokazuje da je vjerovatnoća da ćete naći one kojima se svidjate velika. Da ćete im se svidjeti baš vi, vaša ličnost, način na koji komunicirate vaš sadržaj i da je to upravo ono što će napraviti razliku izmedju vas i nekoga ko se bavi sličnim sadržajem. Osobni brending je ustvari samo dobra priča o vama. Ne o savršenoj verziji vas i ne savršena priča – samo savršeno dobro ispričana priča o svemu što vi jeste i imate da ponudite drugima kao dodanu vrijednost.

I željeli mi to ili ne, dio smo ere fokusirane na osobni brending. To je ono što svijet društvenih mreža očekuje od nas, omogućava nam i puno je više nego što su imali naši preci. Mi imamo šansu da prihvatimo ovu prednost ili da izaberemo da prigovaramo zbog toga i želimo da bismo živjeli u vremenu i svijetu gdje bi imali deset puta manje mogućnosti. Naš izbor!

Dženeta Schitton je po zanimanju sam pravnica i ekonomistkinja, a specijalizirana u sferi marketinga i brendinga. Posebno je fokusirana na osobni brending kreatora sadržaja i eksperata, kao i digitalno brendiranje i marketing kompanija na stranim tržištima. 

Dženeta Schitton

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *