Back

Maida Ahmetović

Maida, kako je započeo
vaš poduzetnički put?

Sticajem okolnosti i u
želji da imam fleksibilnije radno vrijeme, nevezano za mjesto i prostor, uz
analizu svih prednosti i mana odlučila sam se da krenem u poduzetničke vode.
Jedna od najvažnijih odluka je čime se baviti, koja nije nimalo jednostavna i
nakon raznih analiza, tržišta, okruženja, ponude i potražnje odlučila sam se za
otvaranje specijalizirane radnje za materijale za vodu, struju i grijanje, te
mix centra za miješanje boja. Tako da sam danas ponosna vlasnica TR ”Materijali”
Sarajevo.

Šta vam je bilo od
najveće važnosti? Da li su to poticajne mjere (ukoliko ste koristili neku),
edukacija ili podrška pojedinaca/pojedinki?

Radnja se nalazi u
najljepšem sarajevskom naselju Dobrinja, u općini Novi Grad. Naša općina je
zaista susretljiva: prilikom procesa registracije vas upute u Službu za
privredu i lokalni ekonomski razvoj gdje dobijete sve potrebne informacije na
koji način možete ispuniti uslove za poticajne mjere što sam naravno iskoristila.
To nije bio uslov za moju odluku, ali je jako lijepo i korisno kada imaš taj
vjetar u leđa. Ljubazno osoblje stoji na raspolaganju za sve savjete i pitanja
u domenu njihovih mogućnosti, također prate poduzetnike sa aktuelnostima tako
da sam jako sretna što egzistiramo na području općine Novi Grad. Što se
edukacije tiče, ponosna sam što sam pohađala Akademiju Udruženja poslovnih žena
u BiH, za koju sam čula istražujući po internetu i sretna sam jer sam upoznala
jake žene sa dugogodišnjim poslovnim iskustvom od kojih sam imala i imam
priliku da učim svaki dan.

Na kakve poteškoće ste
najviše nailazili i kako ste ih rješavali?

Poteškoće ako ih tako
nazovemo ili problemi su sastavni dio života, ali kako se u životu vodim
krilaticom da problem nije problem nego je problem rješenje problema, svaka
prepreka je novi izazov kako da napravite nešto korisno u uslovima, okruženju i
s ljudima s kojim radite da dođete do najboljeg rješenja. Sve nas to izgrađuje
i jača, tako da ako se odlučite da krenete u poduzetničke vode vaš mozak će
početi drugačije da razmišlja i da pronalazi rješenja da biste stigli do cilja.
Naravno, u Materijalima nam je sve bitno! Uposlenici, tim ljudi za marketing,
usluga, iskustvo kupca prilikom kupovine, naši dobavljači, svi smo mi karike
jednog lanca koji vodi ka uspjehu.

Po vašem iskustvu, da
li žene podržavaju druge žene? Šta biste savjetovali ženama koje imaju poslovnu
ideju?

Po mom iskustvu, mislim
da bi žene mogle još više i bolje da podržavaju žene, razni vidovi edukacija
itekako su od koristi da bi se to ostvarilo. Upoznala sam mnogo žena koje se iz
hobija ili drugih razloga već bave poduzetništvom ili imaju divne ideje, ali
strah od neuspjeha ili pomisao šta će neko reći ako njihov biznis ne uspije ih
sprječava da registruju svoju djelatnost i posvete se 100% svojoj ideji.
Poručila bih tim ženama da se vjeruju u sebe, da probaju, da istraju. Iako nema
garancije za uspjeh, svako iskustvo nam donosi nova poznanstva i prilike!
Najveći gubitnici su oni koji nikada nisu probali, a imali su ideju i
viziju.  Baš kao što poslovica kaže: ”Bolje
ljubiti pa izgubiti, nego nikada ne ljubiti“ – slično bi se moglo primijeniti i
na vašu poslovnu ideju: ”Ne znaš dok ne probaš!”

Po vašem mišljenju, šta
je to čega nedostaje kada je u pitanju stvaranje poticajnog okruženja za razvoj
poduzetništva?

Pored poticajnih mjera
za poduzetnike moglo bi se reći s obzirom na početna ulaganja u svaki
poduzetnički poduhvat da je sve to simbolično. Naravno da bi dobro bilo kada bi
se usvojili neki zakoni koji bi olakšali početak koji je i u najboljim
okolnostima veliki izazov.

Šta je to što je veoma
važno u vašem biznisu?

Ja sam pozitivna osoba
i već se prepoznaje ta pozitivna energija tako da ne postoji pitanje na koje
nisam spremna potražiti odgovor ako ga ja ne znam. Naši kupci su također već
prepoznali da smo mi mala radnja sa velikim srcem, te se trudimo da ljudi
zaista za svaki problem pronađu rješenje ako je odgovor u našem asortimanu ili
da ih uputimo negdje drugo.

Situacija sa pandemijom
koronavirusa je utjecala na sve sfere života. Da li je vaš biznis ugrožen i šta
činite da umanjite nastalu štetu?

Niko ne zna koliko će
ova situacija potrajati, svi biznisi su ugroženi na neki način jer su naši
potencijalni kupci s jedne strane zatvoreni u kuće, s druge strane novac se
preusmjerava za račune, kirije i hranu. Naravno, mi smo tu da sa svojim širokim
asortimanom dostavimo našim kupcima sve što im treba na adresu, budemo uz njih
kao podrška koliko možemo učešćem u raznim humanitarnim akcijama što naši kupci
cijene i prepoznaju.

Prošle godine ste bili
nominovani za nagradu Snaga izvrsnosti, šta vam je značila ta nominacija?

Nominacija za nagradu
Snaga izvrsnosti u kategoriji poduzetništvo mi je bila iznenađenje i jako sam
ponosna na nju. Nominovana sam zato jer je neko prepoznao energiju, pozitivan stav
i trud. Mislim da je to jako značajno za sve nominovane posebno za nas koje smo
početnice u poduzetništvu, kao i neki pokazatelj da sam na ispravnom putu i da
trebam da nastavim.

Za kraj, podijelite sa
nama vaš životni moto.

Vjeruj u sebe, usudi se
da pokušaš da ostvariš svoju viziju, upijaj snagu i energiju od porodice, od
problema pravi rješenja i onda se to zove život! Slogan naše radnje je postao
poznat i mi smo ponosni na to – jer mi smo Materijali!!!