Back

Trojansko pivo iz Čapljine

Proizvođač domaćeg piva Hrvoje Ćorić iz Čapljine u razgovoru za Fenu kazao je kako je zanatska (craft) proizvodnja piva u vrtoglavom porastu, što govori kako će s tom tendencijom rasta itekako zaživjeti u budućnosti u BiH.

 

Kao primjer svijetle budućnosti proizvodnje domaćeg piva Ćorić je naveo kolijevku craft pivarstva – Sjedinjene Američke Države, gdje je zastupljenost ovog piva s pet posto u roku nekoliko godina došla na 25 posto ukupnog tržišta piva, a i dalje raste. Zbog toga, smatra, kako proizvodnja domaćeg piva nije samo trend već nešto što će zaživjeti u budućnosti.

“Naziv Trojansko pivo je lokalna poveznica na Gabelu, mjesto od kuda naša obitelj potječe i mjesto gdje proizvodimo pivo. Ideja je došla kao želja za promocijom legende o drevnoj Troji na širem području Gabele. Važno je napomenuti da je u to doba u Troji postojalo pet bogova piva. No, i sam naziv je po sebi dovoljno živopisan za craft pivo”, kazao je Ćorić.

 

Govoreći o proizvodnji domaćeg (craft) piva koja je u posljednje vrijeme vrlo popularna i u BiH, Ćorić je ocijenio kako se proizvodnja takvog piva, ili zanatska (craft) proizvodnja temelji isključivo na kvaliteti i bogatstvu okusa piva. Kada je riječ o popularizaciji piva istaknuo je kako ona proizlazi iz potrebe konzumenata za kvalitetnijim i bogatijim pivima, za razliku od komercijalnih piva, koji su daleko zastupljenije na tržištu.

Govoreći o plasmanu na tržište na kojem su u velikoj mjeri zastupljena komercijalna piva, Ćorić je kazao kako domaće pivo na tržištu može zauzeti značajno mjesto jer je riječ o kvalitetnijem proizvodu u odnosu na komercijalno pivo.

“Mi stavljamo naglasak na kvalitetu umjesto kvantitetu. Nadamo se kako će punina okusa, mirisa i boja, te bogatstvo nutritivnih vrijednosti biti prepoznata i cijenjena kod potrošača”, naglasio je Ćorić.

Objasnio je kako se Trojansko pivo plasira u ugostiteljske objekte na području Čapljine, Čitluka i Mostara, a dostupno je i u online prodaji putem Facebooka i Instagrama.

Široj javnosti pivo će biti predstavljeno u Omladinskom kulturnom centru Abrašević u Mostaru, 8. marta, na festivalu/sajmu craft piva koji će se održati u organizaciji poznatog pivara Arslana Mesihovića (OldBridž pivovara), a koji će se održavati svaki drugi četvrtak u mjesecu.

“Ovim putem pozivamo sve pivoljupce da nam se pridruže i uživaju u ugodnom društvu i još boljim pivima, od 19 do 23 sata”, kazao je Ćorić, dodavši kako u budućnosti, uz unapređenje kvalitete i proširenje kapaciteta, želi da ‘Trojansko pivo’ postane prepoznatljiv brand na tržištu piva.

Što se tiče same ideje i početaka proizvodnje piva, Ćorić ističe: "Ideju za proizvodnju dobili smo nakon što je naš glavni pivar Mario odslušao predavanja na temu proizvodnje piva na Agronomskom i prehrambeno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Mostaru. Naravno, ideja se stvarala i prije toga, ali ovo je predavanje bilo okidač da se usudimo napraviti svoje pivo".

Po njegovim riječima, prvi problem koji se javi, nakon što se osmisli kako bi postrojenje trebalo izgledati, jest kako doći do potrebnih dijelova i alata. Tako da je dio opreme za proizvodnju ‘Trojanskog piva’, uz pomoć OldBridž pivovare iz Mostara, uvezen iz SAD-a, a ostatak opreme nabavljen je na području BiH.

Sastojci koji se koriste za proizvodnju piva su: ječmeni ili pšenični slad, hmelj, pivski kvasac i voda, a Ćorić pojašnjava kako je recepte za ‘Trojansko pivo’ kreirao s bratom Marijem uz pomoć drugih pivara te da u proizvodnji, osim njih dvojice, ponekad sudjeluju i ostali članovi obitelji.

“Potrebno je dosta truda i potpuno poštivanje pravila o proizvodnji piva. Naše pivo radimo HERMS metodom, a od dana kuhanja pa do kušanja piva potrebno je 20-30 dana uz pravilno skladištenje. Proizvodimo 120 litara po kuhanju koliko nam i dopušta trenutni maksimalni kapacitet”, kazao je Ćorić.

Po njegovim riječima, za sada u redovnoj proizvodnji postoje dva stila ‘Trojanskog piva’ piva – Pale Ale i Dunkel Hefeweizen (tamno pšenično).

Ćorić je istakao kako namjeravaju povećati proizvodnju jer im sadašnji kapacitet već postaje ‘tijesan’, ali kako će se za sada morati malo sačekati zato što to iziskuje dodatne investicije koje trenutno nisu u mogućnosti realizirati.