Back

Ljubuški brend prepoznatljiv širom BiH

 Manifestacija “Dani mladog krumpira – ljubuški rani”, koja za cilj ima predstavljanje jedinstvenog visoko kvalitetnog, autohtonog proizvoda, održana je u Ljubuškom.

U sklopu manifestacije predstavljen je novi brend “ljubuški rani”, nova ambalaža, promotivni film, nove sorte ranog krumpira te su degustirani specijaliteti napravljeni od mladog krumpira. A o perspektivama ovog brenda već smo pisali.

Direktorica GIZ-a za BiH i Crnu Goru Brigitte Heuel-Rolf otvorila je ovogodišnju manifestaciju, istaknuvši kako je cilj projekta EU ProLocal pružiti podršku konkurentnosti malih i srednjih poduzeća u ekonomskom rastu i razvoju.

Naglasila je kako je projekt specifičan po tome što predstavlja kombinaciju financijske i tehničke podrške, odnosno pružanja savjeta svim onim strukturama koje se bave pružanjem usluga za ekonomsko-poslovni razvoj.

– Četiri sektora na koja je usmjerena pažnja GIZ-a su drvo, metal, agro poslovanje i turizam. Danas smo ovdje jer je jedna od aktivnosti u okviru programa da zajedno sa zadrugom pružimo podršku proizvodnji krumpira na ovom području – kazala je direktorica GIZ-a.

Pojasnila je kako su u okviru podrške proizvodnje mladog krumpira ispitane različite sorte tog povrća kako bi se utvrdile one najbolje i najpogodnija za uzgoj, a pažnja je također posvećena obradi i marketingu u okviru kojeg je izrađen novi logo i dizajn.– Svakako je bilo važno da imamo brendirano pakiranje koje će ukazati na visoku kvalitetu proizvoda kako bi se na taj način proizvod učini što privlačnijim tržištu – naglasila je.

Načelnik Općine Ljubuški Nevenko Barbarić pohvalio je projekt, istaknuvši kako je ljubuški rani krumpir postao jedan od brendova općine te da je prepoznatljiv na bh. tržištu, ali i šire.

– Naš brend dobiva na značaju, Ljubuški se ima pravo dičiti ovim proizvodom. Očekujem da će ovaj projekt doprinijeti daljnjem razvoju poljoprivrede i ove sredine – dodao je Barbarić.

Direktor Poljoprivredne zadruge ”Plodovi zemlje” Dubravko Vukojević je kazao kako je ovogodišnja sezona bolja od prošle te kako ove godine imaju sedam novih sorti mladog krumpira.

– Na ljubuškim plantažama proizvode se sedam do osam tisuća tona mladog krumpira. Hrvatska i Slovenija trenutno uvoze mladi ljubuški krumpir, a za njihov uvoz zainteresirani su i Rusi – ustvrdio je Vukojević.

Po njegovim riječima, optimalna cijena ranog krumpira je između 0,80 i 1,20 marke, a sve ispod je neprihvatljivo.

U okviru nastavka projekta ljubuški poljoprivrednici planiraju izgraditi i sabirno-distributivni centar na Bijači, što bi značilo bržu i bolju prodaju proizvedenog povrća, odnosno prodaju bez prekupaca, naglasio je Vukojević.

Osim po kvaliteti mladi krumpir iz Ljubuškog razlikovat će se na tržištu od uvoznog krumpira i po unikatnoj kartonskoj ambalaži, rekao je Vukojević.