Žene su uspješnije u poslovanju
Svakako smo iskoristili i priliku da Baykal upitamo za poslovne prilike u ovom gradu, o poduzetnicama te o njenom putu ka uspjehu.
Baykal je osnovnu i srednju školu završila u Istanbulu na Üsküdar gimnaziji za djevojke a diplomirala odnose s javnošću na Anadolu Univerzitetu. Udata i majka, 1972. godine sa suprugom hemijskim inženjerom osniva preduzeće KIMAS. Firma djeluje u promotivnom sektoru. Bave se ispitivanjem kreativnih rješenja za promotivne potrebe LPG-a, zdravstvenog, prehrambenog, komunikacijskog, print i sektora igračaka.
Kombiniranjem inovativnog i poduzetničkog duha s naprednim poslovnim iskustvom, osnovali su i drugu kompaniju 2012. u kemijskom sektoru te proizvode patentirani tekući sapun za ruke i tekući deterdžent za pranje posuđa.
Iako već dugo u poslovnom svijetu Baykal naglašava kako u tom svijetu postoje otežavajuće okolnosti za žene kao što je to u svakoj oblasti. No, u novije vrijeme, ističe Baykal, tema ženskog poduzetništva došla je na dnevni red.
Čini se da nema sektora u kojem žene više nisu u poslovanju. Zdravstvo, tekstil, nekretnine, ukratko, možemo vidjeti žene u svim sektorima. Kaže da iako je u strukturi muška dominacija, mjesto i važnost žene je velika u turskom društvu. Dostignuća su skrivena u detaljima, tvrdi Baykal, kako kaže žene su čini se detaljnije i pedantnije od muškaraca. Brzo se možemo prilagoditi. Mislim da žene imaju bolje komunikacijske sposobnosti od muškaraca.
Na pitanje koliko je teško za žene u Turskoj da postanu poduzetnice Baykal ističe da tu nema mnogo razlike i da ako želite biti poduzetnica i želite ući u poslovni svijet, morate riješiti financijsku dimenziju. A kako nikome nije lako uspostaviti i upravljati preduzećem od nule, potrebno je definisati tržište u kojem možete i imate sposobnosti djelovati. Smatra i da se žene mogu brže snaći u tom procesu.
Naravno postoje i podsticaji i različite podrške za poduzetnice koje Baykal smatra važnim.
Na primjer, Uprava za razvoj i podršku malih i srednjih preduzeća (KOSGEB) pruža široku podršku ženama u tom smislu. I ta podrška se stalno povećava. Prethodno 30 posto podrške sada iznosi 50 posto.
No, postoji i veliki nedostatak žena voljnih da se bave poduzetništvom. Nerjetko ne znaju kako taj proces funkcioniše. Žene prvo moraju pronaći sektor koji im odgovara za ulazak u poslovni svijet. Tu im pomažemo kaže Baykal, organizujemo treninge, edukacije, gdje ih uputimo u sve što im je potrebno kako bi započeli vlastito poslovanje te ih informišemo, kako i pod kojim uslovima mogu doći do finansiranja, kako poboljšati svoje poslovanje i tako dalje.
Inače , poslovna zajednica i poduzetnice Kocaelia su poznate kao vrlo aktivni.
Koliko je dinamična naša poslovna zajednica govori činjenica da od ukupne industrijske proizvodnje Turske 51% se proizvodi u ovom gradu. Najveći su izvoznici Turske što i ne čudi kada je u Kocaeliu smješteno 37% automobilske industrije , 27% hemijske i 19% metalne industrije.Samo prošle godine izvoz je dsegao 18 milijardi dolara. Od 500 najvećih kompanija u Turskoj 80 ih je iz ovog grada. Mnogi svjetski brendovi imaju proizvodnju ovdje: Ford, Hyundai, Honda, Anadolu-Isuzu, Siemens, Türk Pirelli, Good Year, Brisa, Bridgestone, Bosch …Tu je i 13 industrijskih zona, 3 tehnoparka 2 univerizteta, 35 luka. I još mogo toga bi se moglo dodati, kaže Baykal i dodaje kako svakodnevno pokušavaju da sve ove brojke i uspjesi budu još veći.
Inače, Bahar Baykyl je članica parlamenta Zaljevske privredne komore Kocaeli . Predsjednica je Odbora poduzetnica Kocaeli. Također je član Disciplinskog odbora Industrijske komore Kocaeli, predsjednica Povjerenstva za istrage računa Zaljevske komore i članica je Predsjedništva Ženskog vijeća Gradskog vijeća Kocaeli. Pored svega i aktivna članica brojnih nevladinih organizacija.
Ipak kako kaže, zbog svih tih aktivnosti porodica ne trpi, ponekad možda, ako je dan prenaporan ali osim tih posebnih okolnosti, sve je struktuirano tako da što više vremena provede s porodicom. To i uspjeva, jer kako kaže vrlo je disciplinovana osoba. Njen poslovni i porodični život su unaprijed isplanirani, a to je kaže zapravo navika. Pa iako se ponekad porodica i požali na intenzitet posla koji radi, Baykal tvrdi da im posvećuje maksimum vremena….